Thursday, February 26, 2009

dariNye ku datang dan dariNye kupergi

Cakap-cakap begitu sebegitu, begini sebegini

Aku punya kawan,

Dia suka cakap begitu sebegitu, begini sebegini,

Pada satu hari cakap-cakapnya yang begitu sebegitu itu dibuktikan sebenarnya adalah begini sebegini,

Dia cuba berdalih,

Katanya, apa yang diucapkan begitu sebegitu itu adalah bermaksud begini sebegini. Orang lain yang mendakwa bahwa dia bermaksud begitu sebegitu.

Aku geleng kepala, bukan pening tapi suka.

Pagi yang dingin kelmarin aku berdiri di tepi tebing cenuram sambil perhatikan dua ekor helang sedang terbang ke sana ke sini lagak pasangan sedang bercinta. Aku begitu mendambakan rasa sedemikian.

Lalu aku siapkan sebuah layang-layang agar aku dapat menikmati hidup bahagia bak helang-helang berterbangan.

Betapa manusia suka kiranya mereka menjadi orang lain yang bukan diri mereka.

Kucingku, MIeww datang ke kakiku sambil menggesel badannya yang montel. Aku geli tapi juga suka.

Sungguh aku rindukan padaNYA...


From
'hilang'

No comments:

Post a Comment