Thursday, February 26, 2009

Di atas bukit itu

Di atas bukit itu


Di atas bukit itu
telah tertulis penyambung langkah
mngorak hidup mngenal fana
mnjunjung harapan yang menyelimuti cita
bergalaskan anugerah yg telah dikurnia

Di atas bukit itu
tertakdir sebuah acara
mencorak pertemuan yang membuka satu lembaran
lalu bersulam mencambah satu hubungan
antara mataku dan matamu
antara hatimu dan hatiku
antara jiwaku dan jiwamu

Di atas bukit itu
layangan camar adalah saksi
kucupan bayu sering menemani
setia berlagu dengan harmoni
meniupkan harumnya kaseh mewangi
penyeri harimu dan harimu
ya...hari-hari kita bersama itu

Di atas bukit itu
masih tercatat kata-kata janji
menyimpul rasa nurani
mnyerlahkan senyuman yang sukar berhenti
biarpun sedang lena diulit sang mimpi
sungguh dasyatnya ya tuhan
perasaan cinta yang kau ciptakan ini

Di atas bukit itu
dengan tiba-tiba kau lepaskan
segala yang pernah tercipta kau buangkan
aku mencari kemana segalanya
arah, indah, impian, harapan
begitu mudah kau buangkan
begitu mudah kau campakkan
tanpa berfungsi lisanmu itu
lalu aku kau tinggalkan

Di atas bukit itu
aku keseorangan
mencuba mencungkil erti
apa yang kau cari
di balik gerak geri
janji yang kau nodai

Di atas bukit itu
aku berdiri diam
berselindung dengan senyuman
memeluk sepi yang terpendam
mncari 'mengapa' yang masih belum aku temui
dari seorang insan yang aku gelar puteri.


By
SepiPhobia

No comments:

Post a Comment