Thursday, February 26, 2009

Aku Masih Bernyawa

"aku masih bernyawa"...

Otakku berhenti seketika,
dikala angin meniup di sekitar tubuhku,
pandangan ku menjadi kabur,
telingaku menjadi pekak,
dan aku sukar untuk bernafas.
cuba sedaya upaya menyelamatkan diri ini,
namun semuanya sudah terlambat.

entah mengapa tiba-tiba badanku mula berfungsi,
semuanya kembali normal seperti sediakala,
bagai tiada apa yg berlaku sebentar tadi,
aku masih lagi bernyawa setelah mati seketika,

keajaiban yang berlaku adalah disebabkan dirimu,
yang masih sanggup melemparkan senyuman keikhlasan,
dan masih menjadi sebahagian dari hidupku.

aku bersyukur di atas peluang yang telah kau berikan,
semata-mata masih ingin berkongsi keindahan dalam kehidupan milik kita,
namun hingga kini masih tidak ku ketahui,
harapan yang diberi adalah benar atau dusta semata,

aku hanya mampu memohon,
agar diri ini dapat di maafkan,
kerna aku masih memerlukan warna warni kehidupan,
kehidupan lama kehidupan kita

By
Ochee

No comments:

Post a Comment