Thursday, February 26, 2009

"masa yang telah"

Sepanjang aku mengenali dia, dari mula dia teristimewa.
Dialah adalah masa hidup ini. Dalam gelap yang gamat.
Dengan suara itu aku mencari. Kaki yang lemah, di pimpin jelas dan didokongi.
aku simpan wajahnya dihati. Aku simpan wajahnya dihati.
Agar aku tidak hilang.

Namun. dihujung sana, gelombang itu sendiri. Terus dan terus mencintai. menunggu kembali,
dilukai, sendiri dan memekik.
Aku tahu dalam pekat malam, dia menangis,
lalu ditelan semula air yang mengalir, agar dapat memujuk tekak yang memekik.

Dari suaranya, dia mengajar aku erti setia. Dan aku si guru luka.
Ketabahan itu mutlak. Dalam sendirinya, dari dua pasang mata yang setia,
cahaya mula menyinar masuk.
cukup cantik melorongi cahya hati.
cahaya itu cukup mengukir senyum ku tika ini.

Dan dengan tangan kotor ini diciumnya setiap kali.

Sejak aku melihat dia. Dari mula dia teristimewa.

By
Irama

No comments:

Post a Comment